I have a dream

Jo, faktiskt, inatt hade jag en dröm som var väldigt...ovanlig.
Jag drömde att Sverige hade blivit ett land då våran yttrandefrihet hade kastats bort med vinden. Kvinnor var tvungna att ha slöja på sig, alltså var jag tvungen att ha det också.

Jag och min familj ville såklart inte ha det såhär, så några av oss bestämde sig för att rymma, försvinna från detta land och starta ett nytt liv på en helt främmande plats.
Det var svårigheter att komma igenom allt och det hände en massa hemska saker. Vi var tvunga att ge upp mycket för att komma dit vi ville. 
 
Alltså kan man säga att jag fick en liten, mark my words, liten inblick över hur det kan vara att försöka rädda sin familj från allt det hemska som händer i vissa länder. Få med alla man älskar och få över dom på ett tryggt sätt, så alla är i säkerhet. 
Jag skulle inte kunna föreställa mig att behöva lämna allt och alla, bara fly från sitt hem och alla dess minnen inuti det. Vinka av vännerna och kanske tillomed några familjemedlemmar som inte följer med och sedan påbörja den orofyllda, långa och kämpiga resan till ett nytt land, ett nytt hem. Att behöva fly från sitt hemland.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0