17 Januari


Filmstar by Suede. Lyssna på den.

Jag var hos frisören idag och hon tog upp frågan som jag visste skulle komma. Alla frågar den. Det är den tiden nu då alla borde vara säkra på vad dom vill välja. Aaaaaalla förutom My då. 

" Har du tänkt på någon gymnasielinje då?" Jo. Det har jag ju. För mycket kanske. 
Jag vet exakt vilka jag ska utesluta, men dom som är kvar då? Vet inte riktigt vart jag står, vill jag bli någon som skriver böcker,tidningsspalter springer ute som en journalist eller översätter? Vill jag bli kurator, psykolog?
Grejen är att jag inte vet, och då är det inte så lätt att välja sin framtid.
Just nu i skrivande stund fokuserar jag på proven som är tätt ihop packade denna veckan.

Ooooooch den skrämmande tanken på att en av mina kära kompisar ska ha cheerleadning med oss imorgon på idrotten.
Jag ska tänka på att le, sen får resten komma efteråt. Däremot skulle jag gärna vilja se genom min idrottslärares ögon under den timman och se hur vi i 9E försöker gå ner i splitt, spagat och allt det där som dom viga människorna gör.

Nä, nu ger jag upp. Apan på biologiboken kollar konstigt på mig, av vilken anledning är jag helt ovetande om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0