torsdag den 17november


en bild från avslutningen i somras, jag vill tillbaka till sommaren!

Det är kallt, mörkt och rått ute. Halt är det med för er som inte har märkt detta uppenbara. ibland tycker jag att det kan vara lite mysigt att sitta inne med en varm kopp choklad- yeah you got it right, inget te här inte- och titta ut i mörkret. Men ibland är inte idag. Idag var jag så trött på vintren. När man vaknar på morgonen så vill man inte gå ut i minusgrader det första man gör, nej.  i skolan är det inte så varmt heller för den delen...

Harry, min hund, älskar vintren. Han älskar snön. Inte jag. Jag gillar inte att behöva frysa tårna av sig.
Jag gillar inte heller att behöva ha tonvis med kläder på sig så att man inte kan springa när man hör att folk bakom en planerar ett snöbollskrig och att man ovilligt kom med i det. I det läget skulle man väldigt gärna vilja springa, kuta för livet och gömma sig bakom närmsta lärare, så feg är jag.
Nae, men istället får man huka sig och ta skydd med sin läxbok ( som väldigt gärna få gå sönder för min del, då kan man ju köra med " det var inte jag" frasen) och samtidigt hålla koll på alla dessa isfläckar som sträcker ut sig framför en. Men oftast misslyckas man och man får en stor snöklump i nacken och den där hemska känslan, jag tror ni vet vilken det är, då snön långsamt börjar smälta och det börjar rinna ner på ryggen uppenbarar sig? Ni vet? Tänkte väl det. 
Meeen om man mot alla odds klarar sig från dessa snökulor och granater så betyder det ju inte att man kommer därifrån ostraffad, nejnej, med min (o)tur och med mina skor så landar man på rumpan istället tack vare att vattnet på marken har frysit.

Nej... My Magnusson+is= katastrof....huuuuuge!



http://www.youtube.com/watch?v=AKkruRkDKwk

en väldigt glad och härlig låt, och nej, jag vet fortfarande inte hur man ska få upp länken som en video, jag får luska i detta, för det är väääääldigt irriterande.


Kommentarer
Postat av: fanny

Gud vad bra att du är på min sida när det gäller snö!!! haha

Du skirver så himla bra, du skiver som en liten berättelse som gör det intressant att läsa!

Om du ha upp en "video" så går du in på youtube och klickar på bädda in fil och sedan kopierar texten som står i rutan och sedan klickar du på iconen "HTML" och klistrar in koden och klicka sedan på uppdatera! (; haha <3

2010-11-17 @ 18:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0