today is a new day and I know that you know that this is a new day


gulligt eller hur? jag lekte präst idag.

Ja, ni ser ju bilden själva. Jag lekte präst idag och vigde dessa killar, på ett väldigt snabbt och flummigt sätt, det gick la inte så bra kanske, det är nog inte något framtidsyrke. Tyvärr.
Menmen, det är inget att sörja över.

Volleybollen gick rätt surt, inte som vi hade tänkt oss, ( och det var ju att vinna hela tjobalomanget).
 
Meeeeeeeeeeeeeeeen jag försöker trösta mig själv med att tänka att det är FREDAG! och det hjälper faktiskt bra.
Förövrigt har dagen varit bra, haft två lektioner sen körde tuneringen igång.
Musiken var väldigt rolig, som ni kanske kan förstå om ni tittar på bilden över.

Däremot blir jag mer och mer förbannad på denna hemska, ljusa, tråkiga och jobbiga snön. Den är jätte fin och så, om man ser den innifrån, men när man är där ute är det som en slagfält. Det flyger bomber överallt ( snöbollar) och det brottas, och vart man än ser så är det någon stakars liten krake som får en massa fruset vatten uppkört i ansiktet av-oftast- några större elever.
Då tänker man " Hmm, blir du mulad? How sad, undrar vad det kan bero på?"
Själv, pepparpeppartaidetförbannadeträt, så har inte jag blivit mulad ännu, men det kommer väl, en tidsfråga bara. Men jag försöker hålla mig på min kant, i hörnet, långt borta från allt detta vita krig.

Om det kommer fram någon och frågar " ska du med ut på snöbollskrig" så har jag svarat nej innan de ens har hunnit fråga klart.
Ett annat exempel är när vi går ner till maten i skolan. Då måste vi nuförtiden ta "yttervägen" då är det smart att antigen gå med ett stort gäng, då är det mindre chans att bli träffad av dessa kanoner.

Här kommer en till fin bild av mig. Iallafall, så här kan ett anfall se ut, detta var jag med om mååånga gånger förrförra året samt förra.
Det ska föreställa mig ( den lilla tjejen med brunt hår i mitten) jag duckar och gömmer mig bland alla.
Den som står uppe på kullen, det är oftast ett dagisbarn, eller det kan vara upp till 10 dagisbarn som tycker att 
det är kul att sikta på oss springande högstadieelever.
Men, det är ALLTID tryggast att gå med en lärare, då försöker inte ens krypskyttarna som ligger och gömmer sig. De vågar inte då. Mohaha...ha...ha.

Ni måste ju medge att jag målar rätt fint, eller hur? Inte? Jo, tack. En gåva från ovan som jag inte allt för afta skryter med.

Nu börjar mina ögonlock bli tunga, kan det bero på att jag är trött? Nja, man vet ju aldrig.
Ooh, btw, jag gjorde inte några mål på volleybollen idag ,men istället gjorde jag några touchdowns, riktigt otroligt snygga, ni skulle sett dom, WOW säger jag bara. Jag tog bollen och sprang till motståndarnas sida, kastade ner bollen och skrek: YEEAH! MY IS THE SHIEEEAT! Sen körde jag några vinnar steg och joggade tillbaka till min position. Alla kollade lite konstigt på mig, varför vet jag inte, dom har la aldrig sett någon touchdown som var så snygg innan. Hm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0