people don't you understand


som ni ser är jag väldigt fotobegåvad.

Så känner jag idag. Tummen ner. Ja, ni ser ju bilden. och det stökiga skrivbordet bakom, men det kan ni la försöka att ignorera? Snälla?
Tack.
Anyway. Ni kan ju undra vad jag gör hemma idag. Jo det är nämligen såhär att jag har åkt på...något. Vi vet inte exakt vad, halsinfektion, halsfluss, eller är jag bara förkyld? Bara gudarna vet. och kanske möjligtvis någon läkare...

Så jag sitter här och kan knappt svälja utan att rycka till, men jag har tagit en fin liten vit tablett nu och väntar på att den ska börja hjälpa lite så jag kan äta.

Sen kommer den andra frågar som ni säkert sitter och håller på.
Om jag nu är hemma idag, varför är jag uppe kl tjugo i 11? Ja, det.....har inte jag något svar på. Jag skulle gärna vilja ligga i min varma säng och titta på film, dricka varmchoklad och halvsööööövee liate!

Men jag unnar mig inte det just nu. Förmodligen har jag tagit mitt förnuft till fånga och lägger mig där om en stund och håller tummarna att jag mår bättre tills imorgon. Jag är lite konstig på det sättet, jag menar helgerna kan gärna vara längre för min del. Men när det är mitt på veckodagarna kan jag tycka att det är skönt att vara sjuk någondag ( ja det lät fel) och sen gå till skolan dagen eller någon dag efter. Men att stanna hemma flera dagar i sträck medan kompisarna har kul i skolan så börjar man bli rastlös och vill tillbaka till helvetet på jorden. Ja skolan då alltså, så tänker jag om det när jag väl är där. Men här hemma så är det faktiskt rätt okej...döda mig inte för att jag sa det där.

Det är precis som på sommarlovet. I början så fattar man inte att det är lov. Efter ett tag kommer man in i det.
Sen kommet stadiet då man bara njuter av bad, sol och värmen. Sen blir värmen för varm, efter det blir man uttråkad på badet. Det som följer sen är att man faktiskt är så uttråkad att man längtar till skolan igen, och då brukar det bara ha gått ungefär halva lovet. Så där sitter man ickesolbränd och avundas alla de som ser ut som fräscha pepparkakor medan man själv har svårt att få en liten bränna.
Man sitter på sin lilla filt och räknar dagarna till skolan börjar.

Åh, jag saknar sommaren....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0