en helt ny värld


ja, det kanske man skulle önska sig i julklapp? a whole new world for christmas, ja det låter allt bättre på ett heeeelt annat språk.

Jag älskar disney också, får er som är de allra minsta intresserade.

Är inte dessa tecknade filmer härliga? När de flyger iväg helt obekymrat och sjunger hela dagarna. Skulle jag med vilja göra. Om man bortser från att jag hellre skulle dö än att vara mer än 5 meter över marken. ( Min kära syster Lotta kan intyga detta när hon, hennes sambo och deras barn tvingade upp mig i parisehjulet i somras. never.ever.ever.never.aldrig igen) sen skulle det nog inte vara så bra att jag gick runt och sjöng hela dagarna heller, för hundarna skäller när jag tar ton, promise.

Sen att djuren kan tala, det är rätt fräckt det med, tänk om Harry skulle ställa sig och snacka här. Undrar vad han skulle säga. Deeeeeet vill jag troligen inte veta, allt det hemska han har fått vara med om. Bland annat t.ex när jag, fanny och madde har tjejkväll hemma hos mig får han sitta inne i mitt rum och lyssna på allt. Stackarn.

Sen har en annan tanke slagit mig? Ja, det gjorde lite ont. Nej förlåt den var dålig...ehum..
Iallafall...om jag skulle vara en tecknad figur, undrar hur jag skulle se ut, erkänn det har la ni tänkt på med? Inte? Jag trodde det var normallt, heh..he. Kanske inte.
Men prova, ni kan bli överaskade hur snygga ni blir, det enda som egentligen behöver vara likt det är hårfärgen och ögonen kanske, sen kör på bara. Glöm inte att göra håret riktigt vågigt och glansigt tjejer ;)

Här är jag. Visst är jag vacker? Liiiite längre hår har jag på bilden än i verkligheten, men annars så har jag ju lyckats. Tycker ni inte det? Jo, ja. Tack..

Vacker klänning har jag med, jag ska på bal förstår ni, men min prins han är lite sen, han kommer ifrån fjärranlland så jag sitter här nu i månljuset och väntar. Min vän grävligen (som kan prata, duuuh) står bakom stenen också.
Det var nämligen såhär, en hemsk häxa har varit en pain in the asss för mig nu ett bra tag så jag spöade henne i brottning och nu så slipper jag se henne på ett bra tag iallafall. Skönt det.
Oj, nu prasslar det här bland träden. Nämen min prins, ääääntligen.
Nu ska vi sjunga. Och sen ska den där potatisen där borta förvandlas till en båt och vi ska flyta iväg medan sången fint blir allt svagare och svagare.
The end.

Ja, vad tycker ni? Visst verkar mitt liv som en dans på rosor? Klart, för det är just såhär det går till. Everyday. Förutom imorgon då, för då ska vi åka till mark och hälsa på inför gymnasievalet. Please lord, have mercy on me!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Hahahahaah.....livlig fantasi (bra) eller tittar du för mycket på Disney!?

Rolig läsning :)

2010-11-23 @ 21:46:44
Postat av: Lotta

Vad rör sig i din skalle egentligen...hahaha.....Knasboll!! Har faktiskt inte funderat en enda gång om hur jag skulle se ut som tecknad figur....hehehe..



Det där med parisehjulet, barnen pratar om det fortfarande ibland om hur rädd du var uppe i den....haha..

2010-11-23 @ 22:13:53
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0