jag hade en gång en dröm, jag drömde att den var sann

Vad ska man hitta på efter gymnaiset? Jo, jag vet att det är ett bra tag kvar, med tanke på att jag ska gå klart högstadiet först, men jag vet hur fort det går. 7-9 har gått så himla fort så det är läskigt, jag blinkade en gång, och sjuan är över, jag blinkar igen och helt plötsligt är 8 också över och där sitter vi, i kyrkbänkarna och längtar till sommarlovet.  Nu är det bara en termin kvar. En enda kort liten termin. Sen den 11 juni 2011 kommer klass 9E att splittras och börja planera sin framtid som kommer att komma snabbare än vi tror.

Men efter gymnasiet då? Jo, man får väl drömma? I mina drömmar så tar jag ett ledigt år för att kunna resa.
Jag har läääänge velat åka till London. Det verkar vara en underbar stad. Tänk att vandra runt på gatorna, sitta i någon fin park, titta på alla dubbeldäckare som passerar eller beundra alla vaxdockor som finns hos madame tussauds.

Indien är ett annat resemål som jag inte skulle tacka nej till. Jag tror säkert att det är sjukt fint där, men det är inte bara därför jag vill dit. Det skulle vara så grymt intressant att kunna vara i ett land där de har en helt annan tro, kultur och traditioner än oss.

Jag tror att de allra flesta av oss unga idag har drömmar om att resa till olika länder, studera där, flytta dit.
 Människor har det i tankarna idag, och det har funnits i alla tider. Alla vill ha ett så framgångsrikt jobb som möjligt, hitta en fin lägenhet, försörja sig själva utan svårigheter. De vill kunna resa obegränsat och köpa de allra senaste prylarna. 
Om man tar sig tid att lyssna på våran klass så kommer man höra några riktiga framtidsdrömmar här. Nästan alla vill resa, alla vill ha ett jättebra jobb som inkluderar mycket pengar. Förstår ni vilken framgångsrik grupp som kommer att träffas någon gång under en återträff? Jag ser det framför mig. Jag hoppas att alla får sina drömmar att gå i uppfyllelse.


Guess whaaat?  Nae, jag vet inte själv, jag sitter här, med mina blåa, fina, luddiga, tjocka sockar samtidigt som jag tittar på "våra värsta år", snälla anteckna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0