julkalender 8 december

Madelen, jag, Emma :)

I somras skulle jag, madde och emma ha lite kul när vi en dag kände för att dra in till förorten. Vi stod och väntade på en buss som snart skulle komma och ta oss hem, äntligen, vi hade stått i värmen och pustat ett bra tag.
Iallafall, vi stod och väntade när vi sedan enades om att gå in i stationshuset, gå på toa etc.
När vi alla hade gjort våra ärenden, köpt kakor, dricka och allt det där som vi kunde tänkas behöva så såg vi en spegel!
"Wooooooooooooooooow" tänkte vi, a mirror!  Så vi började posa och leka lite, sedan utbrast jag:
"SAMLA ER! JAG VILL TA KORT!" ...... sagt och gjort vi ställde upp oss fint framför kameran som stod framför speglen ( ja vi var ensamna inne i lokalen) och log våra allra finaste leénden, ögonen gnistrade och vi slängde vackert med våra långa glansiga prinsess hår. Några kort blev det, exakt antal kan jag tyvärr inte dela med mig just nu. Vissa mer eller mindre bra.

När vi gav upp och nöjde oss med korten som nu var förevigade så skickade vi runt dom till våra mobiler och så vidare, och så vidare.

Vi stannade kvar inne i rummet ett tag till, men tillslut såg vi den blåa bussen komma och vi rusade ut.
Samtidigt som vi kom ut, gick en man med busschaufför kostym ut ur en dörr bredvid våran.
Han vred på huvudet och sneglade underligt på oss.
"Whaaaaat" tänkte vi med släppte det och klev in på bussen för att resa hemåt.
Jag vet inte när, men någon gång under den tiden vi tre fortfarande var tillsammans, troligen under bussresan hem, så kom Madde på en grej.
" Ehum... ni vet att den speglen vi tog kort framför?" såklart kom vi ihåg.
"ja, eh, man kan se oss från andra sidan"
Då adderade vi 1+1 och förstod varför den chaufförn tittade så konstigt på oss. Möjligtvis hade han sett oss stå och posa, flamsa och slänga med håret.
Om han hörde oss, det vet jag inte, men oooom han gjorde det, then...we're screwed!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0