julkalender 3 december


"Lucka tre" om man nu ska kalla det så, eller bild tre. Ja....

men iallafall, här är jag och en klasskompis som jobbar på någon so redovisning skulle jag chansa på, det brukar se ut såhär då, och med tanke på att jag hade långt hår, så innebär det enligt mina snabba och helt rätta beräkningar att detta är som igår, ibörjan av nian.

Forografen är the one and only madelen andersson aka m. skulle jag chansa på iallafall

Som jag skrev innan, det är ungefär såhär det ser ut när vi i klassen slår ihop våra skrynkliga hjärnor , vi tittar åt olika håll och jobbar med olika saker som vi sedan sätter ihop till något som vi vill påstå är en otrolig redovisning som vi sedan blir (tvingade) frågade om vi kan hålla inför klassen.
Så snälla som vi såklart är så ställer vi upp. Inget mer med det liksom. Nae.

Jag kommer ihåg en gång då vi arbetade enskilt och jag la ner mitt hjärta, min hjärna, min själ ( som jag senare sålde till djävulen för att få lite hjälp- skämt åsido) och mina fingrar blödde tack vare denna kraftfulla powerpoint jag skulle hålla inför klassen. Jag övade, jag sökte efter fakta och tyckte att det var rätt intressant. Jag ställde mig framför alla mina klasskompisar som hotade med att de skulle ta tiden på hur lång tid jag tog på mig.
"yippie" tänkte jag då " ingen press alls"

Jag harklade mig, rätade på ryggen tog ännu ett andetag, kollade läget hos läraren och började. Det första ordet som kom ur munnen var :
"Ehum"
Great My, way to go!! Jag började om och fick faktiskt ut de rätta orden denna gången. Jag blev nöjd, även om några fler "Ehum" hade smygit sig in mellan menigarna och de grammatiskt rätta och noga valda orden.
Efteråt fick vi reda på betygen, jag var säker på att jag hade nått det mål som jag ville ha så jag sätt där i soffan och log, riktigt sken." Du får G på denna uppgift My."
Hopp, genast sjönk jag ihop och surade. "DUMMA MY! DET VAR DET DÄR FÖRBANNADE "Ehum"- et som förstörde allt. DUMMA MY!" tänkte jag då och skyllde allt på det första ordet. Det var ju inte jag som hade gjort fel, bara att jag råkade säga fel ord. Dumma My.

Kan påpeka att allt detta hände i slutet av sjuan eller i början av åttan, men det sitter än. Dumma My.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0