it is all for love. L.O.V.E. love.



What is love?
Jo man kan ju undra. Ofta när man klickar in på aftonbladet bländas man av rubriker så som:" Kvinna knivhuggen till döds inatt av pojkvän."
Senare till deras försvar berättar dom att det inte var meningen, att dom älskar personen i fråga som har blivit utsatt för våld, mord etc.
Jag frågar mig då, på vilket sjuka vis kan man älska någon man vill skada då?
Jag gör detta för att jag älskar honom/henne?
Nej, det tror jag inte på. Aldrig att man kan slå någon som man verkligen bryr sig om.

Sedan rullar man ner och en annan rubrik lyser upp " 25 årig man förd till sjukhus. Misshandlad...osv"
I artiklen berättar de att han är homosexuell. Antagligen ger det dig den rätten att kunna behandla honom som skit. Iallafall enlig vissa människor. Har de ingen skam i kroppen? Inget samvete?

Vi - tonåringar- hör dagligen, ser varje dag och är med om, att bli kallad, eller upplever att någon annan blir kallad, bög, hora, slampa, ja allt ni kan tänka er.
Sen när är bög ett fult ord? Sen när är det en förolämping att bli kallad homosexuell?

För ett tag sedan hörde jag i skolan en som sa : "Eh, men skit ' ire, han är jue lagd åt fel håll!" Det följdes av skratt, fniss och blickar som slukade den personen som nu fick den kommentaren.
Då tänkte jag, vad då fel håll? Är det plötsligt fel att vara bög, eller lesbisk, att gilla någon av samma kön?
"Jävla böög!" " Fucking lebba"
Okeeeeeej,
så nu när du säger dessa saker, det gör dig till en bra människa? En sånn som alla kommer ihåg, beundrar och faktiskt tycker om? Okej, du får tro som du vill.

Men när de säger fel håll, det låter så....fel.
De säger det som om de säger : Jag vaknade på fel sida idag.

Människor i allmänhet idag vill bli ihågkomna. De vill vara någon.
Så i skolan, på jobbet med skulle jag chansa på, så uttrycker de sig på ett sätt som dom tror är coolt.
De kastar ur sig ord, och har sin lilla stund i rampljuset, när alla klappar händer, skrattar och håller med.
Men vad händer sen, när alla växer upp? Den lilla osäkra killen, som har varit så populär i skolan, tack vare att han valde "rätt" ord framför "rätt" människor. Vad hände med honom? Kommer han komma långt? Kommer han någonsin bli förlåten? Han sket i läxorna, lektionerna och nu sitter han rent ut sagt i skiten.

kan ni inte se att hennes tårar blir till blod?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0